Pascale Van Weert
Opnieuw slechte tijden voor de horeca aan het eind van dit jaar. De voorwaarden zijn weer strenger: zitten, mondkapjes, met maximaal zes aan een tafel, beperkte openingstijden, … als we de klanten hadden willen ontmoedigen, hadden we het niet beter kunnen doen!
Maar omdat wij altijd proberen het volle glas te zien in plaats van het lege, zijn wij ervan overtuigd dat er meer nodig is om levensgenieters te ontmoedigen!
Wij hopen nog steeds op een versoepeling van de openingstijden voor de feestdagen en wachten overal onversaagd onze klanten op.
Laten we het jaar goed afsluiten en ons klaarmaken voor het komende jaar.
2022: een mooi getal vol belofte.
2 is het getal van dualiteit, van yin en yang, van associaties.
Het is veilig te voorspellen dat 2022 het jaar wordt van de combinatie van verkoopkanalen (consumptie ter plaatse, afhaalmaaltijden of thuisbezorging: er zijn gewoonten ontstaan die mettertijd zullen blijven bestaan).
Empathie en emotie zijn en blijven sleutelbegrippen in deze pandemietijden.
Meer dan ooit hebben de mensen behoefte aan het beleven van ervaringen, het voelen van emoties. Het is aan ons, professionals, om dat te vertalen in borden en glazen, in smaken en geuren, in decoratie en zelfs in verpakkingen (take-away verplicht).
Aan het eind van het jaar en in deze onzekere tijden hebben de mensen nog meer dan anders behoefte aan troost, empathie en vriendelijkheid. “Geen blabla meer!”
Gelukkig is dat nu juist wat de horeca zo aantrekkelijk maakt!
Journalisten meegewerkt aan dit magazine:
Tine Bral, Walter Briers, Joëlle Rochette, Marc Vanel, Pascale Van Weert
Foto’s:
Taste – Filip Claeys: Piet De Kersgieter
Taste – Tussendoortjes: Jan Bellen
Om onze Newsletter te ontvangen, klik hier
Om ons tijdschrift op papier te ontvangen, abonneert u zich hier
Horeca Magazine is een uitgave van Services Pro bvba
www.horecamagazine.be | info@horecamagazine.be | Tel. 02 644 22 52
Google+
Your name
Your e-mail address
Name receiver
E-mail address receiver
Your message