EDITO

Pascale Van Weert

Goede voornemens

Er gaat niets boven het begin van het jaar om goede voornemens te maken!  In januari voor Dry January of in februari voor de Tournée Minérale wagen steeds meer consumenten de stap. De gelegenheid om eraan te herinneren dat het aanbod van alcoholvrije dranken steeds ruimer en aantrekkelijker wordt!  De dagen van de eerste suikerrijke alcoholvrije bieren met een benaderende smaak zijn al lang voorbij!

No show

Een van de goede voornemens die klanten zouden moeten maken is om wat meer respect te tonen voor restauranthouders bij reserveringen. Last minute annuleringen en no shows zijn helaas schering en inslag. In dit magazine geeft Danny Verheyden enkele tips om de schade te beperken…

Inflatie op het menu

De prijs van het boodschappenmandje is verschrikkelijk gestegen, ook voor Horecaklanten; zij zijn zich dan ook terdege bewust van de prijsstijging, die in de supermarkt vaak de 20% nadert in plaats van de officieel aangekondigde 10%. Ook restauranthouders hebben vandaag geen andere keuze dan hun prijzen te verhogen.

Op de website van een restaurantketen las ik vanmorgen een verontschuldiging voor het toepassen van een zeer kleine prijsverhoging. Het vooraf aankondigen lijkt me een uitstekend idee, maar je ervoor verontschuldigen geeft me een gevoel van onrechtvaardigheid. De sector is immers een slachtoffer van de huidige situatie en mag niet opnieuw voor een schuldige doorgaan.

Onszelf opnieuw uitvinden door de kosten te rationaliseren

Op de lijst van goede voornemens van het begin van het jaar staan natuurlijk de verschillende manieren om te vernieuwen, op een creatieve manier en door de kosten te rationaliseren. Wedden dat het nieuwe restaurantconcept ‘Menssa’ van Christophe Hardiquest een groot succes wordt? Het opent volgende maand op het voormalige adres van BonBon en dit magazine geeft u al een voorproefje ervan…

Ter afsluiting, of liever om te beginnen (behoort u trouwens tot degenen die het magazine vanaf het begin of vanaf het einde lezen?) wens ik u allen een goed begin van het nieuwe jaar!

Journalisten meegewerkt aan dit magazine:
Tine Bral, Patrick Fiévez, Solange Tastenoye, Matthias Vanheerentals, Pascale Van Weert, Danny Verheyden

Foto’s:
Foto Skopeo
Marc-Pieter Devos

Om onze Newsletter te ontvangen, klik hier
Om ons tijdschrift op papier te ontvangen, abonneert u zich hier

Horeca Magazine is een uitgave van Services Pro bv
www.horecamagazine.be  |  info@horecamagazine.be |  Tel. 02 644 22 52

Disclaimer

FOCUS

Tournée Minérale

COACHING

Watersommelier

FOCUS

Annulaties en no shows

BEROEP

Nikolaas Barrezeele – Private Chef

TASTE

Christophe Hardiquest – Menssa

Wijntrends

Beaumes de Venise

Hotel FRANQ

Bereikbaarheid van steden

Elevate

Peru

Video
Share

Your name

Your e-mail

Name receiver

E-mail address receiver

Your message

Send

Share

E-mail

Facebook

Twitter

Google+

LinkedIn

WhatsApp

Contact

Send

Sign up
E-card

Your name

Your e-mail address

Name receiver

E-mail address receiver

Your message

Send

1