EDITO

Pascale Van Weert

TREND NUL %

Vroeger stond nul voor een slecht resultaat op school. Intussen wordt het begrip geassocieerd met positieve dingen: nul % is synoniem met zuiverheid, kwaliteit, gezondheid.

In slechts enkele jaren tijd is de nul % op zowat alle gebieden opgedoken: alcohol, afval, vlees, pesticiden, koolstof, microben, contact… en zelfs 0% papier met de ontwikkeling van de digitale technologie.

HORECA DigiMag

Ook Horeca Magazine volgt deze tendens en heeft dit nieuwe DigiMag-concept voor u ontwikkeld.

Maakt u zich geen zorgen, het tijdschrift op papier verdwijnt niet, maar de twee vullen elkaar aan omdat het verschillende concepten zijn, die anders en op verschillende tijdstippen worden gelezen. Het digitale voor kortere informatie, om te lezen op de tablet of de smartphone, het gedrukte tijdschrift dat je op je gemak kan doorbladeren voor achtergrondinformatie, de recepten die ons inspireren…

Dus welkom op nummer nul van onze DigiMag!

VAN ALLES TE VEEL

De milieucrisis, verergerd door de lockdown en de financiële crisis door het coronavirus, hebben ons doen beseffen dat we van alles te veel hebben. De consument van vandaag wil minder maar beter consumeren. De huidige trend is minder vlees eten maar van betere kwaliteit, minder alcohol drinken maar een grotere verscheidenheid aan alcoholvrije bieren of smoothies, enz.

KWALITEIT PRIMEERT

Als de omstandigheden het ons toelaten, zou de kwaliteit vanaf vandaag moeten zijn wat de kwantiteit was in de vorige eeuw.

In diezelfde geest en op alle gebieden van de samenleving staat het menselijke weer centraal in het debat (zie interview met Michel Croisé-CEO Sodexo).

Wie gaat erover klagen? Zeker niet de horeca, die zich juist op deze drie concepten baseert: productkwaliteit, servicekwaliteit en gastvrijheid.

0% IS 100%

Opgelet, 0% betekent niet altijd minder van alles. Het is allemaal een kwestie van terminologie, want 0% is vaak synoniem met 100%.

Alcoholvrij bier is bijvoorbeeld niet of niet langer een drank van mindere kwaliteit… Hoewel deze categorie haar naam aanvankelijk kreeg om ze te onderscheiden van bier met alcohol, is ze vandaag de dag vaak synoniem van kwaliteit.

Wat als we het gewoon als een ANDER product beschouwen? Met zijn eigen smaak, zijn finesses, zijn liefhebbers?

Zoals de sterrenkok Massimo Bottura altijd zei: “Creatie is als deeg dat meerdere malen gekneed moet worden om van voren af aan te beginnen!”

 

_ _ _

Nog ideeën, opmerkingen? Schrijf ons op info@horecamagazine.be

Om onze Newsletter te ontvangen, klik hier

Om ons tijdschrift op papier te ontvangen, abonneert u zich hier

Disclaimer

Video
Share

Your name

Your e-mail

Name receiver

E-mail address receiver

Your message

Send

Share

E-mail

Facebook

Twitter

Google+

LinkedIn

Contact

Send

Sign up
E-card

Your name

Your e-mail address

Name receiver

E-mail address receiver

Your message

Send

1