REPORTAGE

Hillewaert
Henri Wynants

Koffiemachines Hillewaert: service primeert.

Kris Hillewaert: “25 jaar geleden startte ik als zelfstandige verdeler van het merk Bremer. Ik was toen de technicus, de magazijnier, de boekhouder, de verkoper… Kortom: ik deed alles alleen.

Toen Bremer in 2003 werd overgenomen door het Zwitsers bedrijf FRANKE, kwam ook dit merk in de portefeuille en werd ik, nu voor beide, de exclusieve verdeler in de Benelux, samen met mijn vennoot Patrick Hillewaere. Door een recente overname hebben we ons gamma zelfs uitgebreid met nóg een topmerk: Faema. Franke is een Zwitsers product, vooral gekend voor zijn hoogkwalitatieve en slimme volautomaten. Faema is van Italiaanse makelij en de ideale machine voor de veeleisende barista die een persoonlijke touch aan zijn koffiecreaties wil geven. Deze twee merken horen qua technologie, betrouwbaarheid, mogelijkheden en uitstraling bij de absolute wereldtop en kan je ze buiten de horecasector ook vinden in onder anderen tankstations, kleine en grote kantoorruimtes, bedrijfsrestaurants en ziekenhuizen”.

Stevige groeier

Hilux-Hillewaert is inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf van 65 werknemers. Recent werd nog de verhuis gerealiseerd van onze vestiging in Nederland naar een volledig gerenoveerd pand in Zeewolde. Nieuwe burelen, nieuwe software…  “Groeien kan je maar met de juiste mensen op de juiste plaats” zegt Stephanie Jorion, Senior Operations Manager & HR. “We geloven sterk in het belang van het goed gevoel op de werkvloer en daarom investeren we niet alleen in materiaal maar minstens evenveel ook in onze mensen zelf. Door ons team sterker te maken met opleidingen en taken die nauw aanleunen bij hun talenten, hebben wij geëngageerde mensen die ervoor zorgen dat we kunnen blijven groeien. Er wordt ingezet op snel en probleemoplossend denken zonder de connectie met de klant te verliezen, en dat in een aangenaam werkkader met de focus op ‘team’ “

Persoonlijke service

De voortdurende groei vindt volgens Kris zeker ook zijn oorzaak in de kwaliteit van de service waarmee Hilux-Hillewaert zich onderscheidt op de markt. “Wij staan er absoluut op dat er een persoonlijk contact is met onze klanten. Daarom werd bewust gekozen om ook in het weekend geen antwoordapparaat in te schakelen en werken wij met een callcenter. Alles wordt van A tot Z opgevolgd, 24 uur op 24. Een oproep moet niet alleen snel aangenomen worden, ook de interventie zelf dient strak ingepland te worden en daar staat onze planning voor. Dagelijks sturen zij onze servicemonteurs aan, die, voorzien van kennis en een behoorlijk arsenaal aan wisselstukken, het probleem snel aanpakken.

Kris: “Uiteraard is goed onderhoud van de koffiemachines bijzonder belangrijk. 90 % van onze klanten kiezen voor een onderhoudscontract. Zij kunnen op die manier hun jaarlijkse kosten steeds vooraf incalculeren. Binnen afzienbare tijd willen we trouwens een systeem van afstandsmonitoring aanbieden, zodat we de klant nog beter kunnen opvolgen”.

Een koffiemachine kopen, dat is emotie. Daarom is onze unieke persoonlijke aanpak zo belangrijk
Video
Share

Your name

Your e-mail

Name receiver

E-mail address receiver

Your message

Send

Share

E-mail

Facebook

Twitter

Google+

LinkedIn

Contact

Send

Sign up
E-card

Your name

Your e-mail address

Name receiver

E-mail address receiver

Your message

Send

1