REPORTAGE

Bridor
Wim De Mont

Bridor verrast met
Mini Fantaisies

Bridor nam enkele nieuwigheden op in zijn al brede assortiment, de Mini Fantaisies. Die kleine en verleidelijke nieuwkomers staan symbolisch voor de filosofie van Bridor, waar kwaliteit en innovatie altijd op de eerste plaats komen.

Bridor is een naam die velen bekend voorkomt, maar waar staat die naam eigenlijk voor? Niet iedereen weet dat Bridor een van de paradepaardjes van de groep Le Duff is. Het familiaal bedrijf groeide sinds de oprichting in Frankrijk uit tot een uit de kluiten gewassen groep die actief is in meer dan honderd landen. De oprichter, Louis Le Duff, weet zich vandaag gelukkig met meer dan één miljoen tevreden klanten per dag!

De groep omvat meer dan 1500 restaurants, met klinkende namen als Brioche Dorée, La Madeleine, Kamps en Pizza Del Arte. Vanuit die activiteit begon Bridor producten voor de foodservicemarkt te ontwikkelen. De eerste klanten van Bridor waren o.a. hotels op zoek naar kwaliteit en efficiëntie. Maar daar kwamen gaandeweg tal van koffiehuizen, bakkers en broodjeszaken, cateraars en hospitalitybedrijven bij. Opvallend en wellicht uniek is dat de groep niet door overnames groeide, maar door slimme investeringen. Dit maakte van Bridor marktleider in zijn categorie.

Van bij de oprichting is Bridor gericht op continue kwaliteit. Het is geen toeval dat het merk al meer dan twee decennia samenwerkt met het prestigieuze Maison Lenôtre.

Breed assortiment

Bridor startte met een groot aanbod van viennoiseries. Daar kwamen nadien andere assortimenten bij. Zo zijn er de in steenovens gebakken broden en een assortiment patisserie. Het assortiment brood omvat klassiekers als baguettes, roggebrood en ciabatta’s, naast lekkernijen als mueslibrood en boekweit-rozijnenbrood. Er zijn dus de onvermijdelijke collecties van klassieke producten, maar ook allerhande karaktervolle gourmet-broden en de met zoete of hartige ingrediënten aangevulde gourmand-broden.

De viennoiseries van Bridor bestaan uit diverse collecties, met natuurlijk ook hier enkele collecties van klassieke producten, naast aantrekkelijke collecties als Éclat du Terroir ((Deze collectie concentreert al Bridor’s know-how voor buitengewone viennoiseries), Les Créations d’Honoré (een complex recept dat een unieke smaakervaring biedt, met intense en aanhoudende melktoetsen), Savoureux (viennoiseries rijk aan boter voor een smeltende textuur en een intense smaak)) en de Irrésistibles (een puur boterbladerdeeg gecombineerd met een recept waarbij de toets van melk en room intense toetsen in de mond brengt).

Bridor hanteert bij de ontwikkeling en de productie van zijn producten telkens een strenge selectie van hoogwaardige grondstoffen. Sommige recepten werden ontwikkeld in samenwerking met de Meesterbakkers van Maison Lenôtre of met Frédéric Lalos, in 1997 verkozen tot Meilleur Ouvrier de France bakker. Innovatie is belangrijk, schreven we al: er zijn dus bijvoorbeeld ook glutenvrije broodjes en patisserie, en biologische broden en viennoiseries.

Kwaliteit staat voorop

Van bij de oprichting is Bridor gericht op continue kwaliteit. Het is geen toeval dat het merk al meer dan twee decennia samenwerkt met het prestigieuze Maison Lenôtre. Het gebruik van boter, en met name boter met het oorsprongslabel BOB Charente-Poitou, is een echte kwaliteitsgarantie voor de klanten. Bovendien heeft 70% van de recepten het Clean Label gekregen, wat met name betekent dat ingrediënten van natuurlijke oorsprong worden gebruikt, zoals boter, gist of zuurdesem. Tegen 2024 zullen alle recepten van Bridor het Clean Label moeten dragen.

Mini Fantaisies

Vorig jaar kwam Bridor met de Mini Fantaisies op de markt: premium viennoiserie in een mini formaat. Geen plotse ingeving, maar een weloverwogen introductie op expliciete vraag vanuit de hotelwereld. De troeven van Bridor – kwaliteit, werken met echte boter – kwamen hier goed van pas. Het nieuwe assortiment sluit goed aan bij de vraag naar meer gourmandise, naar meer kleine luxe voor elke dag. Deze Mini Fantaisies bestaat uit een Mini Confetti Amandel-Aardbeien, een Mini Muesli-Bosbes Finger, een Mini Extravagant Dulce de Leche en een Mini Cacao-Hazelnoten Korfjes. Alleen al de namen doen dromen en dit nieuwe gamma slaat goedaan, ook omdat ze meteen werden opgepikt door andere etablissementen die elk koffiemoment tot een memorabele gebeurtenis willen omtoveren die het dagelijkse leven net dat tikkeltje mooier maken.

Info:

Wim Van Goethem
Sales Manager Benelux
wvangoethem@groupeleduff.com
+32 475 85 86 02

Jonas Vandersarren
Key Account Manager Foodservice
jvandersarren@groupeleduff.com
+32 477 44 41 77

Video
Share

Your name

Your e-mail

Name receiver

E-mail address receiver

Your message

Send

Share

E-mail

Facebook

Twitter

Google+

LinkedIn

Contact

Send

Sign up
E-card

Your name

Your e-mail address

Name receiver

E-mail address receiver

Your message

Send

1